Címkék

, , ,

Az alábbi, leginkább infografikák stílusára hajazó animált kis videót én szeretem, és ami benne van, azt is hasznosnak tartom. A kreativitás szerintem a mindennapokban is nagyon fontos – egy gyakorló anyuka biztosan sokat tud róla mesélni, mennyi kreativitás kell ahhoz, hogy a saját és családja életét megtervezze-szervezze, aztán reagáljon a folyton felboruló menetrendekre! De nem kell ehhez kismamának lenni, egy váratlan dolgozat z iskolában – akár felkészülés, akár a javításra készülés 🙂 -, egy megváltozó határidő a munkahelyen, egy új projekt kezdete, vagy akár a főzés is igényelhet sok-sok kreativitást.  (Kedves emlékem, amikor kamaszkoromban elhatároztam, hogy megtanulok főzni, ki is néztem a menő receptet, amit mostazonnalmindenképpen el akartam készíteni. Persze nem volt otthon se alaplé (amiről nem is tudtam, micsoda), se szőlőmagolaj (gondolom, ezt nem kell magyarázni, miért), se sajtkülönlegesség (már nem is emlékszem, miféle kellett volna, de biztos, hogy nem penészes), és még sorolhatnám. Persze, a kamra “siralmas” állapotát látva én rögtön letargiába zuhantam, és elkönyveltem, hogy soha nem leszek képes főzni, amíg ilyen katasztrofálisan felkészületlenek itthon kulináris szempontból… Aztán anyukám jött, látott, és kiütéssel győzött, amikor precízen minden hiányzó alapanyag helyett talált valamit, amivel elkészíthetem az adott remekművet. Így persze a végeredménynek nem sok köze lett az eredeti recepthez, de legalább elkészült valami. :))

A videó ezeket a tippeket sorolja fel (zárójelben a saját megjegyzéseimmel):

1. Írj listákat. (Már hobbiból is csinálom, sokat segít a szervezésben. Imádom kipipálni, ami megvan. Sőt, gyakran csak azért írok fel valamit, amit igazából már megcsináltam, hogy kipipálhassam…)
2. Mindenhol legyen nálad jegyzetfüzet. (Nálam ez a határidőnaplóm. Meg az egyetemi jegyzetek mappája. Meg az írogatós mappám. Meg a post-it cetlik.)
3.  Próbáld ki a szabad/kreatív írást.
4. Menekülj el a számítógéptől. (Főleg, ha ez a munkaeszközöd. És főleg, ha – hozzám hasonlóan – hajlamos vagy “csak még öt perc szünet” alapon órákig böngészni a neten…)
5. Fejezd be az önostorozást. (Komolyan. Ezt a tanácsot nekem is gyakrabban kellene megfogadnom!)
6. Tarts szünetet. (Még ha néha nem is vesszük észre, nagy szükségünk van rá.)
7. Énekelj a zuhany alatt. (Ezt még sosem próbáltam. Ti?)
8. Kávézz. (Vagy teázz, de szerintem a forró csokoládé is belefér, bár ez utóbbit munkahelyen nehezebb megoldani.)
9. Hallgass új zenét.
10. Légy nyitott. (“Ki tudja, becsaphat a villám…” – Ha eljön Joe Black)
11. Vedd körbe magad kreatív emberekkel. (Ritkán gondolunk bele, hogy milyen sokat számít a környezetünk, pedig hát…)
12. Keress visszajelzéseket. (Az építő kritikából lehet tanulni. Nem akarok célozgatni :D)
13. Dolgozz össze másokkal.
14. Ne add fel.
15. Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj.
16. Engedd meg magadnak, hogy hibázz. (Életem legjobb sütijeit akkor sikerült összehozni, amikor véletlenül elrontottam valamit a recepthez képest.)
17. Menj valamilyen új helyre. (Új impulzusok nélkül nagyon monoton lenne az élet, nem?)
18. Számolj az áldásaiddal/erősségeiddel. (Hajlamosak vagyunk a rossz tulajdonságainkra koncentrálni, pedig nincs belőlük több, mint a jókból. Én is érzem a különbséget, amióta minden este hálalista írásával zárom a napomat. Vay azzal indítom, ha este fáradt voltam hozzá.)
19. Pihenj sokat. (Ha folyton álmos, fáradt vagy, az jelent valamit. A tested tudja, mennyi pihenésre van szüksége, lehetőleg add meg neki! Még akkor is, ha ez több, mint az általánosan elfogadott “napinyolcóra”.)
20. Vállalj kockázatot. (Ugye nem kell a közmondásokat citálnom? És itt nem nagy dolgokra kell gondolni, hanem bármire, ami kimozdít a komfortzónádból. Még ha csak a távolabbi fagyizóba mész is el nyáron…)
21. Szegd meg a szabályokat. (Legalábbis, ha valami újat akarsz elérni. És csak ésszerűen. A jobb oldali közlekedést speciel pont nem arra találták ki, hogy önkényesen figyelmen kívül hagyd. És az alapvető illemet se árt betartani.)
22.  Ne erőltesd. (A legjobb gondolatok úgyis a fürdőszobában/konyhában/vezetés közben/stb fognak jönni, amikor a legkevésbé sem várod. Na, erre van a fent említett jegyzetfüzet.)
23. Olvass egy oldalt a szótárból. (Én nem szoktam, de biztos nem árt.)
24. Alkosd meg a keretet. (Ha megvan az alap szerkezet, már van mitől eltérni.)
25. Ne akarj valaki máshoz mércéje szerint tökéletes lenni. (Tökéletes amúgy se létezik. Nekem ezen is dolgoznom kell még.)
26. Van egy ötleted? Írd le. (Azonnal. Még csak egy hónapja működik a blog, de már rengeteg bejegyzés nem fog megszületni azért, mert elmulasztottam megfogadni ezt a tanácsot :D)
27. Legyen tiszta a környezeted. (Ha azt átlátod, a projektedet is könnyebben fogod kézben tartani.)
28. Érezd jól magad. (Ez a legfontosabb, ugyebár. Nem kell állandóan és minden pillanatban, de összességében szeresd, amit csinálsz. Máskülönben miért csinálnád?)
29. Fejezz be valamit. (Minden nap. Bármilyen apróságot. Sokkal produktívabbnak érzed magad vele, mint nélküle. Még ha csak a mosogatásról van is szó.) 

U.i.: tudom, hogy a felszólító módhoz felszólítójel dukálna a mondatok végére, de nem akartam, hogy úgy nézzen ki ez a bejegyzés, mintha kiabálnék 🙂

~Mena

Szerintetek kimaradt valami? Te milyen tippet tennél hozzá?

Reklámok