Címkék

, , , , , ,

toptentuesday

A Top Ten Tuesday (top tíz kedd) házigazdája a  The Broke and the Bookish blog. Az e heti téma: azoknak a szerzőknek az összegyűjtése, akik híresek/népszerűek, de mégsem olvastuk még a könyv(eik)et.

Mena:

Az első ötöt azoknak a klasszikus szerzőknek szenteltem, akiket „illene” olvasni, de mégis kimaradtak az életemből. De mondhatnám azt is, hogy a kötelező olvasmányok, amikkel nem sikerült megbirkóznom… (Tegyük hozzá: valószínűleg azért, mert meg sem próbálkoztam velük. Rossz vagyok.) Egyébként volt miből válogatni, szégyen-gyalázat rám.

1. Bulgakov. Komolyan, a Mester és Margarita konkrétan 6 éve szerepel az elolvasandó könyveim listáján, de még sosem volt elég lelkierőm belekezdeni, pedig utána biztosan befejezném egy-két nap alatt. Az ezzel kapcsolatos halogatásomat még én magam sem értem.

2. Tolsztoj. Anna Karerina először, és ha tetszik, utána a többi. Majd egyszer…

3. Szerb Antal. Idén kiolvasom A Pendragon-legendát. Vagy az Utas és holdvilágot. Becsszó. (Hm, vajon írjak is róla? Csak ha tetszenek. Vagy ha kéritek.)

4. Hemingway. A tengerentúlon ezért talán meg is lincselnének, de nekem az az egyetlen novella a szöveggyűjteményben elég volt, hogy egy életre elvegye tőle a kedvem.

5. Moldova/Szilvási. A szüleim két kedvence, és már számos ajándék kötettel segítettem a gyűjteményük gyarapítását, de én még egyiküktől sem olvastam semmit.

A második rész inkább azokról szól, akiket szeretnék elolvasni, olyasmiről írnak, ami érdekelhetne, feltehetően egybevág az olvasmányaimmal és ízlésemmel, de valahogy… mégsem került sor rájuk. Eddig.

6. Neil Gaiman.

7. J. K. Ward.

8. Audrey Niffenegger.

9. Lewis Caroll.

10. Krúdy Gyula. (Még középiskolában megnéztük irodalom fakultáción a Szindbádot. Azóta is el szeretném olvasni. Azóta is mindig kimegy a fejemből, ha új olvasmányt választok. Lehet, hogy ez egy jel?)

Deva:

Lista (nem éppen tizes) azokról, akiket egyáltalán nem olvastam, de kéne, és már régóta tervezem. Kommentár nélkül.

1. Carl Sagan

2. Ernest Hemingway

3. Robert Merle

4. José Ortega y Gasset

5. Jane Austen

6. Racine

7. Brentano

Nektek ki kerülne fel a listátokra? És mik a tapasztalataitok a felsorolt írókkal/könyvekkel?

